شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

مراسم معنوی اعتکاف؛ راهی برای جلب رضایت معبود + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۸۵۰۹
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
مراسم معنوی اعتکاف؛ راهی برای جلب رضایت معبود + فیلم
عصر امروز و همزمان با فرارسیدن غروب نیمه ماه مبارک رجب، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد سراسر کشور به پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر امروز و همزمان با فرارسیدن غروب پانزدهمین روز ماه مبارک رجب، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد سراسر کشور به پایان می‌رسد.

مراسمی برای خودسازی معنوی که بر اساس سنت نبوی، در نیمه رجب و دهه پایانی ماه رمضان برگزار می‌شود و در این مدت زمان، معتکفان روزه دار با بیتوته در مساجد، به عبادت و راز و نیاز با معبود خود می‌پردازند.

اعتکاف، راهی برای خودسازی و جلب رضایت معبود است. ۳ روز ماندن در مسجد و تفکر نسبت به اعمالی از فرد سر می‌زند. ۳ روز عبادت در میان جمعی که همدل و همزبان، به راز و نیاز با خدا می‌پردازند. مراسمی که از لوازم آن، روزه‌داری است تا بر معنویت آن بیفزاید.

در مراسم اعتکاف امسال در استان خراسان رضوی بیش از ۶۵ هزار نفر شرکت کردند که این میزان در مقایسه با شرکت کنندگان سال گذشته با افزایش حدود ۳۰ درصد همراه بوده است.
حضور بیش از ۴۵ هزار نوجوان و جوان در مراسم اعتکاف امسال، نشان از گرایش قابل توجه آنان به شرکت در مراسم معنوی دارد.

بزرگترین اعتکاف نوجوانان مشهد

برای تهیه گزارشی از حال و هوای معنوی مراسم، در جمع معتکفان ۲ مسجد حاضر شدیم.
نخستین مقصد ما، مسجد امام رضا (ع) واقع در بلوار طبرسی شمالی است که به عنوان بزرگترین مسجد اعتکاف نوجوانان مشهد، حدود ۷۰۰ دانش آموز نوجوان در آن معتکف شده‌اند. نوجوانانی که طی ۳ روز اعتکاف و با تفکر در احوال خود، تلاش می‌کنند از این پس به گونه‌ای رفتار کنند تا اعمال آنان، بیشتر مورد رضایت معبود باشند و بتوانند سربازان خوبی برای حضرت، ولی عصر (عج) باشند.

برگزاری حلقه‌های معرفت، حلقه‌های کتابخوانی، مراسم نماز جماعت، حضور سخنرانان با بیان موضوعات معرفتی و اخلاقی، اجرای فعالیت‌های گروهی در محیط مسجد، دعا و نیایش، سفره‌های افطار و سحر دسته جمعی و ... از جمله برنامه‌های اعتکاف نوجوانان است.

اعتکاف شهدایی

اما دومین مقصد، مسجد توفیق در منطقه خیابان احمدآباد است که حدود ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر در آن معتکف شده آمد. مراسمی با عنوان «اعتکاف شهدایی» که محوریت برنامه‌های آن، آشنایی با سیره شهدا و پیوند معنوی با شهیدان است. حضور خانواده معزز شهدا، بیان روایت‌هایی از زندگی شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه‌های بود که توسط برگزار کنندگان این مراسم در نظر گرفته بودند.

شایان ذکر است امسال قریب به ۹۰۰ مسجد در سراسر استان خراسان رضوی، میزبان معتکفان بودند. در مدت ۳ روز برگزاری مراسم اعتکاف نیز برنامه‌های معنوی متنوعی نیز از سوی مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی متولی مراسم، برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم سخنرانی، حلقه‌های معرفت، دعا و مناجات با خدا و ... اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->